Witam.
Co ile kilomentów lub co jaki okres czasu wymienia się pasek rozrządu?
Przejechałem już 145.000 km. Pierwsza wymiana była po 90.000 km - a teraz kiedy?
z tego co ja wiem to paski są na 60000 i na 90000
ja dzisiaj właśnie odebrałem swoją octavie po wymianie rozrządu cena u znajomego mechanika na lepszych częściach (nie chińskie badziewia) wg faktury 775 zł łącznie 900 zł z robocizną
kotpies, benzyny zmieniaj co 90kkm. Koszt wraz z wymianą ( rozrząd, pompa)- 600.krzychuuu80, do tdi koszt części z pompą śmiało 600 ( np.rouville) + wymiana zależnie od regionu...
www.k-mot.pl
Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
Autoholowanie.
Robert Kulma
Dzwoniłem do ASO Skody. Pan od spraw technicznych powiedział, że na pasek rozrządu mam gwarancję na kolejne 90.000 km. Kiedy powiedziałem mu, że na forum internetowym są opinie, że wymiana powinna nastąpić po 60.000 km usłyszałem odpowiedź, że producent daje gwarancję na 90.000 km więc nie ma pośpiechu z wcześniejszą wymianą.
Czy są może jakieś objawy wynikające z już zużytego paska rozrządu ??
Witam.
Czy te 90 000 km tyczy się wszystkich benzyn ? Mi chodzi o 1,8 T 132 kW. Słyszałem opinię, że jeżeli pasek orginał to 90 tys. jeżeli zamiennik to 60 tys. Czy to prawda ?
W silnikach benzynowych można śmiało wymieniać pasek po 180000 km. W tych silnikach pasek nie jest mocno obciążony (w przeciwieństwie do TDI), gdyż oprócz wałka rozrządu napędza tylko pompę wody i nic więcej. W 2.0 AQY wymieniałem po 180000 km (tak zresztą było w instrukcji obsługi). Pasek nie wykazywał żadnych niepokojących śladów zużycia. Oczywiście można częściej tylko po co, jeżeli po zdjęciu osłony można wzrokowo sprawdzić stan paska. Zaznaczam jeszcze raz że nie dotyczy to TDI, gdyż w tych silnikach pasek jest bardzo mocno obciążony i tam konieczna jest wymiana co 90000 km.
ja się właśnie zastanawiam nad wymianą kpl. rozrządu po okresie 5 lat (właśnie mija), bo co do przebiegu to od ostatniej wymiany (5 Lat) zrobiłem 32tys km....TAK, 32000km! ))
Czy okres w latach ma też jakieś znaczenie? Bo gdybym patrzał tylko na przebieg, to pewnie bym wymianiał za 10 lat.
strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
strazakp, Myślę, że rok możesz jeszcze spokojnie pojeździć. Sprawdź tylko czy pasek nie jest jakiś zaoliwiony i czy nie widać poprzecznych pęknięć na górnej powierzchni.
Do wymiany rozrządu (w tym paska) składnia mnie jedynie to, że od jakiegoś czasu piszczy mi (diagnoza mechanika) rolka napinająca pasek rozrządu. Pisk jest tylko przez ok 1-2 min po odpaleniu silnika po dłuższym (kilkunastu godzinnym) postoju.
Natomiast nie bardzo uśmiecha mi się wymieniać i wydawać kase, bo planuje sprzedać auto na najbliższą wiosnę/lato (przez ten czas zrobię pewnie nie więcej niż 3000km).
strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Koledzy mam pytanie nietypowe. Czy przed wymianą rozrządu mozna wymieniać olej czy robi sie to przy okazji wymiany pasków.
Chodzi o to że mija termin zmiay oleju ale i rozrządu. Tylko z olejem jadę w każdej chwili a na pasek chcę sie umówić na grudzień.
Panowie rozmawiałem przed chwilą z pracownikiem Continentala w sprawie doboru części do AXRa, i dowiedziałem się że przy moim przebiegu (187kkm) może zachodzić konieczność wymiany tłumika drgań skrętnych. Ktoś może mi naświetlić bliżej temat jak zweryfikować czy część już się "wyeksploatowała".
ok, dzięki. pytam bo dzwoniąc z pytaniem o koszt wymiany, zapytałem również włąśnie o to czy ustawia kąt wtrysku. Powiedział że nie ma takiej możliwości/sprzętu ale kuzyn niedaleko w pobliskim warsztacie może to zrobić.
[ Dodano: Pią 22 Lis, 13 18:48 ]
Podzwoniłem dziś trochę po różnych warsztatach w Gdańsku i okolicy pytając o cenę.
W Gdańsku koszt robocizny (nie biorę pod uwagę ASO), to 300-400zł, natomiast już 20-30 km od Gdańska spokojnie można to zrobić za 200zł. Ten za 200zł jest poleconym mechanikiem przez kolegę, który specjalizuje się w VAG i jest solidny.
Kwestia części... Mogę kupić sam albo mechanik/warsztat kupi. Tutaj też jest różnie... Niektórzy chcą sporo zarobić na częściach i sprzedają kpl. z pompą wody nawet za 900zł (Bosch lub Ruville), a dla porównania ten mechanik, który robi za 200zł, kpl. rozrządu firmy INA ma za 600zł z paskiem Gates lub Conti dając przy tym rok gwarancji (jak dam swoje części to gwarancji on nie daje).
Czy części firmy INA są OK???
[ Dodano: Pią 22 Lis, 13 18:49 ]
Postanowiłem jednak zrobić ten rozrząd w styczniu przyszłego roku.
strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Mam silnik ALH, przejechane ma na obecnym pasku 50tyś km, ale mija już 5 lat od chwili jego wymiany...
Problem jest taki że jak pytałem się u:
- mechanika to stwierdził, że w tym samochodzie występują 2 rodzaje rolek napinających i cena kompletnego to 600-800zł w zależności o wersji tych rolek i jaki mam wyjdzie dopiero po rozebraniu (z VINu nie da się odczytać)
- sprzedawcy w hurtowni to stwierdził, że w tym silniku są 2 rodzaje ale pasków a rolki są jednakowe i że cena kompletnego rozrządu to ok. 450-500zł i jaki mam wyjdzie dopiero po rozebraniu (z VINu nie da się odczytać)
- ludzi sprzedających części na forum OCP to dostałem konkretną ofertę na jeden rozrząd i nikt nie pytał się mnie o numer VIN auta ani nie informował, że mogę kupić rozrząd nie pasujący do mojego auta.
Troszkę zgłupiałem... Komu wierzyć?
Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku
klekocix Popatrz np na Allegro i tam masz w opisie do jakiego modelu silnikowego pasuje.
Np tutaj http://allegro.pl/rozrzad-pompa-skod...671802970.html
Masz komplet rozrządu z pompą wody dobrej firmy za 509zł. W tabeli jest że do ALH pasuje (do mojego ASV też jest ten sam).
W razie wątpliwości dzwonisz do sprzedawcy i jak jest ok to kupujesz.
Ja tak kupowałem 5 lat temu przez allegro sugerując się jedynie opisem na aukcji i było wszystko OK.
strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Rozrząd w tych autach był albo na 3 (bardzo rzadki przypadek), albo na 4 rolkach. Rolki się pokrywają, co znaczy, że najwyżej jedna Ci zostanie. Pasek też był jeden, tylko od pewnego momentu zaczęli wkładać wzmocniony (teoretycznie na 90tkm), wymiary są te same. Ten Gates z aukcji nie jest wzmocniony.
Komentarz